Monday, December 21, 2015

Cozonac cu nuca Montignac F1





Fie ca e Paste sau Craciun, in fiecare an imi coc un cozonacel de F2 numai pentru mine ,mancandu-l  ca abatere . 
In acest an , pe langa toate dulciurile conforme ,vreau sa am pe masa de Craciun si un cozonac  F1 . Cum am nascut de cateva luni si mananc numai conform , a venit si timpul acestui cozonac ,fara sa fac abateri de sarbatori . 
Am preparat doar 1 cozonacel, ca o proba pentru Craciunul ce bate la usa , cu siguranta voi prepara 2 sau 3,deoarece am fost foarte multumita de rezultat .
L-am preparat noaptea, dupa ce mi-au adormit piticii , pe langa faptul ca nu l-am lasat destul la crescut  si l-am grabit , tava a fost prea mare . Dar cu multa rabdare si dragoste , va iesi un cozonac delicios si aratos.
Reteta o am din caietul mamei mele, eu i-am schimbat cateva ingrediente si l-am transformat intr-un cozonac "nevinovat" .

Aluat 

250 faina conforma (125 gr de tarate +125 gr faina integrala)
70 gr de gluten 
50 gr de fructoza 
30 ml ulei
120 ml lapte montignac ( smantana lichida +  apa)
30 gr unt
2 oua mici 
42 gr de drojdie proaspata 
un praf de sare
coaja de lamaie  + alte arome 

Umplutura 

200 gr nuci macinate
100 ml lapte monti (50 ml smantana lichida + 50 ml apa )
2 linguri fructoza
2 linguri cacao
 esenta de rom 
1 lingura gem acrisor (caise)
coaja de lamaie / portocala 
Optional : caise uscate,afine deshidratate etc 



1 ou intreg + 1 galbenus se bat cu un praf de sare .
Laptele si fructoza se fierb , pana se topeste fructoza. 
Uleiul si untul se incalzesc.
Faina +glutenul se amesteca intr-un bol si in mijloc se pun cateva linguri din laptele clocotit si se face o ciulama .
Peste drojdie se pune o lingura de faina si una de lapte , se amesteca, se lasa la crescut la loc cald,apoi se adauga peste ciulamaua din lighean, iar se amesteca si se mai lasa 20 minute la crescut .


Apoi se adauga ouale (cel intreg + galbenus) , restul de lapte cu fructoza , se framanta si se adauga treptat uleiul . Va rezulta un aluat potrivit .
Se lasa la crescut 2 ore !!!

Cat timp a stat aluatul la crescut , am pregatit umplutura. Am pus mai multa nuca decat de obicei si tare bun a mai fost . 
Nuca macinata si laptele se amesteca pe foc mic .Treptat vom adauga si celelalte ingrediente dupa gust.








Dupa ce a crescut aluatul , se intinde o foaie si intindem crema ,apoi rulam .



 Il asezam intr-o tava tapetata cu hartie de copt .
Si se mai lasa la crescut 60-90 de minute pana se umfla .
Se unge cu albus batut , se poate presara mac sau susan .
Se coace in cuptorul preincalzit la 180 C , timp de 45-50 de minute .


Cu 15 minute inainte sa-l scot din cuptor, l-am mai uns cu albus si am presarat migdale maruntite .Daca le puneam de la inceput ,sigur se ardeau ,asa cale-am pus in ultimele minute .



E foarte delicios si se merita orice efort. Nu iese atat de pufos ca cel neconform (cu faina alba) , din cauza taratei , dar la gust este foarte bun .


3 comments:

  1. Buna o intrebare a si eu ...in loculi glutenului se poate pune alceva? ?nu stiu de unde sa il iau.mersi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hmm, nu ! Dar gluten se poate prepara si acasa ! Sau incearca sa intrebi la magazine naturiste .

      Delete
  2. Buna Alina
    Crezi ca as putea folosi aluatul tau de cozonac si pentru mucenici moldovenesti?
    Sa stii ca esti o inspiratie pt mine! Multumesc!

    ReplyDelete

Online

Total Pageviews